Tiyatro Tarihi ve Düşüncesi 2: Sınav Soruları ve cevapları

Ders notu indir

TTD2 Sınav Kağıdı

Sevinç (Sokullu) Hoca, bir sınavda sorduğu “Dünya tiyatro tarihini anlatınız!” sorusuyla ünlüdür.

Ne kadarı şehir efsanesi bilemiyoruz ama 2003-2004 bahar döneminde verdiği TTD2 dersinin sınav soruları da hiç fena değil. Soruların çizim dahil ayrıntılı cevapları da olduğu için bu belgede Ortaçağ tiyatrosu ve Hint-Japon tiyatrosu üzerine de epey bir bilgi bulunuyor.

Sınav soruları şöyle:

  1. Ortaçağ’da dindışı tiyatro nasıl gelişti? Ve hangi etkinlikler olarak ortaya çıktı? Bunlardan interlud’ları anlatınız.
  2. Turnuvalar, maskeli eğlenceler ve kılık değiştirme oyunlarını anlatınız.
  3. Kraliyet girişlerini (entry) ve sokak resmi geçitlerini anlatınız.
  4. Ortaçağ tiyatrosunun çöküşünü ve dönüşümünü anlatınız.
  5. Ortaçağ Gotik dönem Hıristiyan tiyatrosunun özelliklerini şu noktalardan anlatınız:
    1. Oyun metni[1]
    2. Sahneleme özellikleri[2]
    3. Oyun yeri – seyir yeri ilişkisi
    4. Oyuncunun özellikleri[3]
    5. Seyircinin özellikleri
  6. Ortaçağ Hıristiyan Tiyatrosu ile Doğu Tiyatrosu’nun genel özelliklerini karşılaştırın.
  •  Metin
  • Oyunculuk
  • Mekan özellikleri
  • Sahneleme ve temsil özellikleri
  • Seyirci[4]

7. Hint Tiyatrosu ile Japon Tiyatrosunu karşılaştırınız.

8. Ortaçağ tiyatrosunda size ilginç gelen ve ileride yapacağınız tiyatroya uygulamak istediğiniz özellikleri, nedenleriyle açıklayınız.


[1] Var mı, yok mu? Kim yazdı? Özelliği nedir? Yunan tiyatrosunun dramatik yapısıyla ilgisi var mı? Böyle bir şey değilse nedir? Sahneler birbirine nasıl bağlanır? Anlatıcı… Epizodik yapı… Zaman-yer farkları… Göl, cennet, cehennem, tufan vb… Kahramanların soyutluğu vs.

[2] Sahne etmenleri değil. Hareketli sahneler – sabit sahneler.. Bunların hepsi iğreti. Belli bir tiyatro mekanı yok. Belli zamanlarda (Noel-Paskalya) sergileniyor.. Dinin hizmetinde.. Hıristiyan gerçeğini anlatıyor.. Pişmanlık ve nedameti konu alıyor.

[3] Amatör, lonca üyesi.

[4] Örneğin No soylulara, Kabuki sıradan halka hitap ediyor.

Reklamlar

About Barış Yıldırım

1975 doğumlu, Dersimli. Ankara Üniversitesi DTCF Tiyatro/Dramatik Yazarlık bölümünden mezun oldu. ODTÜ Felsefe Bölümü’nde ‘Marx’ta İçerik ve Biçim’ adlı tez çalışması ile yüksek lisans eğitimini tamamladı. Şu an Ankara Üniversitesi Siyasal Bilimler Fakültesi’nde Siyaset Bilimi ve DTCF’de Tiyatro bölümünde doktora eğitimini sürdürmekte. Çevirmenlik, senaristlik, bestecilik ve yazarlık yapıyor. İngilizce ve İspanyolcadan yayımlanmış çeşitli çeviri kitaplarının, derleme kitaplara yaptığı katkıların yanı sıra Dünden Yarınları Görebilenlerimize isimli bir şiir kitabı, çeşitli albümlerde şarkıları var. Tiyatro, sinema, edebiyat, kültür, felsefe ve siyaset konulu yazılar yayımladığı dergi, gazete ve internet portalleri arasında Fraksiyon, Sendika, Bianet, Mimesis, Sahne, Red, Mesele, Evrensel Kültür, Katık, Altyazı, Rh+, Radikal, Evrensel, Birgün, Özgür Gündem, Kampfplatz, MRZine bulunuyor.
Görsel | Bu yazı Tiy. Tarihi ve Düşüncesi, Tiyatro Ders Notları, TTD 2 içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s